יופי הוא כל דבר שמסתכלים בו באהבה

מעשה שהיה, כך היה: מורה זן בודהיסטי ותלמידו הצעיר הלכו לתומם בהרים והגיעו לנהר שוצף. על גדתו עמדה אישה צעירה ויפה שרצתה לחצות את הנהר וחששה להיסחף. פנתה האישה אל הנזיר הזקן וביקשה אותו, אנא עזור לי לעבור את הנהר. הנזיר נענה, החזיק אותה, העביר אותה לגדה השנייה, והמשיך ללכת עם תלמידו הצעיר. הם המשיכו ללכת יום שלם בהרים, כשהנזיר הולך כרגיל, ואילו והתלמיד הצעיר שותק ואוכל את עצמו במחשבות, מדוע הנזיר הנערץ שלי החזיק אישה על ידיו? .

בערב, לאחר הליכה קשה ומפרכת, ישבו השניים והדליקו מדורה קטנה. שאל הנזיר את תלמידו: “מה קרה לך?” אמר הצעיר למורה שלו: “אני כל היום סוחב את ההתלבטות האם יותר חשוב לכבד אישה שמבקשת עזרה או לא לגעת באישה. כל היום אני מתענה בשאלה ומתלבט בה”.

ענה הנזיר לתלמידו: ” אני עזרתי לה, הנפתי אותה באוויר, ואחרי שתי דקות הנחתי אותה בגדה השנייה של הנהר. אתה סוחב אותה כבר יום שלם בעינויים בלב ובשכל”.

אימון הווייתי בשיטת סאטיה הוא תהליך של התבוננות פנימה, ושחרור כל אדם מהאחיזות הרגשיות שלו, שהוא זה ששם על עצמו והן מכבידות עליו כל כך. האחיזה הרגשית עלינו היא תמיד תוצר של דפוסים, אמונות ותבניות שספגנו מההורים, מהסביבה, מהחברה, מהתרבות, מניסיון החיים שלנו. אותן אמונות שמופיעות כדעות או “ידיעה” נחרצת – על איך החיים צריכים להיראות, מה “בסדר” או “לא בסדר”, אותם דברים ומצבים שגורמים לנו לסערת נפש וכאבי לב, כמו לנזיר, למרות שהם נמצאים הרחק בעבר, ולא במציאות בהווה.

האימון הסאטי מיועד לשנות את חוויית החיים, את דרך התייחסותנו למציאות, לשנות את ההתנהגויות הקבועות והמתסכלות שלנו במצבים מסוימים, שמופיעות כדפוסים קבועים. רוב הזמן ורוב החיים, אנחנו משקיעים הרבה מאד זמן, אנרגיה וכסף, כדי לשנות את המציאות החיצונית, (בית, מכונית, בגדים…) או בלשנות את האנשים סביבנו (אנחנו באמת משכנעים את עצמנו שאם רק נפגוש מישהו אחר – האהבה המושלמת שלנו תתרחש…) – לעומת זאת בשיטת האימון הסאטי, אנחנו עובדים על שינוי והסרה של הדפוסים שלנו שגורמים לנו סבל- וכך, כשההתנהגויות והתגובות שלנו למציאות משתנות – גם המציאות הפיסית והחיצונית שלנו משתנה.

המציאות החיצונית כוללת קריירה, אהבה, משפחה, יחסים, כסף ועוד. ניסיון לשנות כל מה שמחוץ לנו הוא קשה, מתסכל, כואב, וגם לא אפשרי למשך זמן. השינוי של עצמנו נגיש ואפשרי לנו. הוא לא תלוי באף אחד אחר. הניסיון לשנות את האנשים מחוץ לנו הוא כמו הניסיון למרוח אודם על השתקפות השפתיים שלנו במראה, או לשים פלסטר על ההשתקפות במראה, של המקום שכואב לנו באמת. לכן שינוי הנסיבות והאנשים בחוץ, מבלי לטפל לעומק בעצמנו,

לא עובד.

האימון הסאטי מאפשר לאדם להכיר את עצמו – באמצעות הקשבה לעצמנו, הכרות עם דפוסי החשיבה הנסתרים שלנו, עם האמונות שקיבלנו בירושה ואפילו לא עצרנו לבחון אותן, עם השפה שלנו שמופיעה אוטומטית ומעצבת את תגובות הסביבה אלינו, וגם, באמצעות הכרות ושהות עם תחושות הגוף. ההכרות המעמיקה עם עצמנו דרך השפה, החשיבה, הגוף והנשימה – מיועדת לשחרר אותנו מהפעלה על ידי האוטומט הרגיל שלנו. כי הפעולות האוטומטיות שלנו מייצרות שוב ושוב את אותם דפוסים. ואז, גם אם החלפנו בן זוג, או עבודה, או חברים, כשאנחנו עושים את אותן פעולות, הן מייצרות, גם כשאנחנו עם אנשים אחרים – כמעט את אותן תוצאות כמו אלה שהיו לנו בעבר.

השיטה הסאטית היא חווייתית.

באימון סאטי אחת מהנחות הבסיס הן שאדם הוא גדול ומסוגל, ויש לו כבר היום את כל מה שנחוץ לו, בתוכו. אלא, שיש מחסומים והרגלים שעוצרים אותו. העבודה בתהליך האימון יוצאת מהנחה שהלקוח בא עם החומרים של חייו , שיש לו את כל התשובות לגבי עצמו, המטרות שלו, הכאבים שלו ומערכות היחסים שלו. באמצעות העבודה שנעשה יחד, כמאמנת ומתאמן, שכוללת היכרות מעמיקה של האדם עם הדפוסים שסמויים לו, דרך תשומת לב לדפוסי החשיבה, לרגשות, לתחושות הגוף ולנשימה, התשובות של האדם עולות והופכות ברורות לו. אני כמאמנת מספקת הקשבה עמוקה וייחודית, הפניית תשומת הלב של המתאמן, ושאלות פורצות דרך. כך, התשובות האלה, שקיימות אצל האדם ביחס לעצמו, מתגלות לו. כך הוא גם מתקרב לרצון האמיתי שלו, ויכול לחיות חופשי מבעבר ושלם עם עצמו, במתאם למה שחשוב לו באמת, למה שהוא שואף אליו.

על איזה נושאים אנחנו עובדים באימון הסאטי?

במפגש האימון נחקר הפער שהמתאמן חווה בין מה שהוא רוצה עבור עצמו לבין מה שנמצא כיום בחייו. למשל, אני רווקה ורוצה להיות בזוגיות. דרך המטרה החיצונית, של זוגיות, אנחנו עובדים על החסמים הפנימיים. למשל, על ביטויים של תסכול, חוסר שביעות רצון, בלבול, קושי, האשמה עצמית, האשמה של אחרים, ביקורת, ריצוי, פחד, לחץ, דאגה וכו’.

אנחנו עובדים על יחסים עם כסף, זוגיות , מערכות יחסים אחרות, משקל, קריירה, זמן, בית, תזונה, ועוד כל מיני תחומי חיים ונושאים בחיים, שבהם מתבטאות המגבלות ששמנו על עצמנו והפערים בין מה שאדם רוצה לחייו לבין מה שמצוי בהם בפועל.

מה מאפשר האימון הסאטי?

להיות מדויק לרצונות האמיתיים של אדם, ולא לתפיסות ודפוסים קיימים מהעבר שפוגעים בו כיום, כבוגר.

גילוי הכוח העצמי של אנשים,

גילוי וטיפול בתפיסות עולם, בתבניות חשיבה, ובמסקנות שמנהלות אותנו מבלי שבחנו כמה הן מועילות לנו כיום וכמה הן מביאות לנו שמחה ואושר.

יכולת להיות בנוחות ובעמידות רגשית מול מצבים ואנשים שונים ממה שהכתיב לנו איזור הנוחות הקודם שלנו, יכולת להיות עם מצבים ולעשות דברים ולהגיד את עצמך, בדברים שהמתאמן נמנע מהם לאורך שנים.

התקרבות והערכה מחודשת לעצמו.

זיהוי וטיפול בשיפוטיות וחוסר הערכה עצמית,

בסופו של דבר: שינוי המציאות סביבו, ולחיות עם מה שיש, בלי שימוש בטוב או רע, בלהיות עם תחושות, להקשיב יותר ולדבר פחות.

היכולות שמתעצמות בנו בתקופת האימון ונשארות עמנו:

הקשבה: לחיות בתוך הקשבה כל הזמן. הקשבה לעצמינו על כל רבדינו , לסיטואציה ולאחרים סביבנו.

ריקות- המקום ממנו אנו מקשיבים. ממקום של תודעה צלולה ולב נקי.

הבנת הקשר בין קארמה לריקות. אין טוב או רע. כל מה שקורה הוא ההשתקפות שלך. מה שהתודעה שלך יוצרת. אין אשמים, בשום מקום ובוודאי לא מחוץ לנו. התבוננות היא תמיד פנימה.

רמת ניקיון – ריקות גדולה יותר, כשאנו נקיים, חופשיים ובהירים יותר, כך הצמיחה האישית שלנו – גם העסקית ובהווית חיינו בכלל – גדולה יותר.

אשמח להשיב על כל שאלה שעולה לכם גם לפני פגישתנו באימון.

יעל רון

מאמרים נוספים

תשאיר פרטים כאן ונחזור אלייך